söndag 28 juni 2009

Blomsterplantering


I helgen var min underbara mamma hos oss och vi hade hur mysigt som helst! Mamma kom med tåget vid 15.30. Hon kom då och hälsade på mig på mitt jobb. Efter det gick vi till glassbåten och njöt av varsin god glass. :) Eftersom vi hade planerat att plantera blommor i blomsterlådorna på balkongen så åkte vi till Granngården för att inhandla nya blomsterlådor, planteringsspade och en vattenkanna. På kvällen bjöd min kära Marco mig, mamma och Nadja på restaurang Terassen. Det blev sjötunga valevska. SUPERGOTT! Vi hade en helt fantastisk dag och kväll. Mamma sov över till fredagen då även goa kusinen Maria kom och hälsade på. Vi gick en sväng på torget för att handla blommor och lite fika som vi tog med oss hem. Efter fikat blev det en shoppingrunda på stan där vi mötte upp fina Victoria. Victoria följde med hem och fikade med jordgubbar och vaniljglass. Efter det planterade jag, mamma och Maria i balkonglådorna. Vi blev supernöjda! ;) Framåt kvällningen följde jag med mamma och Maria hem och sov över hos mamma. På lördagen kom Catrin och det blev även då en shoppingrunda på stan i Karlskrona. ;) Vi tog en paus i shoppandet och träffade Lasse och Birgitta för en god fika på café 1344.

5 kommentarer:

  1. Vad fint det blev på balkongen!!!! Tänk nästa gång kan vi ju sitta där och njuta när vi kommer! Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina blommor på balkongen! och så mysigt med grillning hos vänner =) önskar jag bodde närmre så vi kunde träffas mer! KRAM!

    SvaraRadera
  3. mycket fika och shopping, det gillar jag!:-)
    Ska bli trevigt att komma till er i Juli och se hur ni bor!

    SvaraRadera
  4. Va fint det blev! Vi ses snart! :-)

    SvaraRadera
  5. Du har gröna fingrar ser jag! :)
    Mycket fint!

    SvaraRadera