tisdag 27 oktober 2009

Grynets hjärtljud <3



Idag har jag och min älskling varit hos barnmorskan och lyssnat på grynets hjärtljud! Tänk att få höra vårt eget lilla barns hjärta slå innan vi ens har fått träffa det!!! Helt underbart :) Jag fick även väga mig och lämna HB-prov och blodprov för att få veta vilken bodgrupp jag har. Inte roligt när man är nål- och stickrädd :( Tur att man har en stöttande sambo som är med och kramas medan de plågar en ;) Allt var jättebra enligt barnmorskan, vilket känns så bra att veta nu efter oron i samband med att jag har varit sjuk. Det är så härligt för just i denna stund som jag sitter och skriver så bökas det och puffas för fullt i magen. Undrar vad grynet har för sig därinne?

13 kommentarer:

  1. Så mysigt att höra hjärtljuden! Och kul att ni delar med er till alla oss som inte får va med där inne :) Skönt att er bebis mår bra, förstår om ni varit oroliga då du varit sjuk, tur att dom klarar så mycket där inne! Kram kram! Hoppas vi ses snart!!!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det var älskling // Marco

    SvaraRadera
  3. Åh, du har en helt underbar tid framför dig. Njut varje dag! Jag kan riktigt sakna känslan av att va gravid. Det är så mysigt att känna sitt lilla barn i magen. Åh, va avis jag blir ;-)

    SvaraRadera
  4. Oh så mysigt! sitter o längtar tillbaka lite! men det är alldeles underbart och obeskrivbart att ha dem utanför magen med! men så mysigt med buffande o bökande o de små hjärtljuden, man blir så lung varje gång man får höra! Njut ordentligt av er "resa".
    Klart att vi ska försöka träffas när vi är nere, vill ju se hur ni bor med... får höra med mamma om vi får låna bilen en dag o komma bort...
    många kramar! o pussa magen från mig!

    SvaraRadera
  5. Vad underbart!! Å det finaste ljud som finns!
    Vilken liten kula du har nu, blir kul att träffa er på söndag! kram

    SvaraRadera
  6. ÅÅÅÅ vilka mysiga ljud det där är!!! Moster längtar ju efter sitt lill* gull ännu mer nu och vill att det snart ska vara dags för grynet att komma till världen!!!! Kram kram

    SvaraRadera
  7. Va skönt att allt va bra! Vi måste träffas snart snäckan! Kram kram

    SvaraRadera
  8. Hej. Kikar in. Hittade dig när jag sökte efter ett namn. Grattis till magen. Önskar Therese och lilla Ida på 16 mån som du såg på socialtjänsten när du skrev på vårat papper om faderskapstestet.

    SvaraRadera
  9. hej. vilka mysiga bilder! hoppas att allt är bra med er! det är så man blir sugen igen nör man läser det du skriver =) en helt underbar upplevelse! Ha det så bra och en trevlig helg. jätte gullig mage har du =) tror på en liten flicka faktiskt. kram från linda med familj. hälsa catrin o jimmy när du pratar med dem

    SvaraRadera
  10. Hej Anja! Vad roligt att se foto på fina magen! Tänk att det är en liten bebis därinne.. Kan knappt förstå att vår lilla Ella var den som låg och sparkade i mig.. Det är verkligen fantastiskt!
    Ha det så bra o sköt om dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Hej. Hoppas ni hade det kul på mamma träffen idag. Hoppas allt går bra. ses

    SvaraRadera
  12. Hej Anja! Vad spännande att höra bebisens hjärtljud. Önskar dig all lycka! Ta hand om dig och sköt om magen. Mvh Sarah

    SvaraRadera
  13. Vad söt han är er son! Alldeles underbar! Jag hoppas ni kommit hem ordentligt, antar att ni bara ligger och myser om dagarna nu :) Kram!

    SvaraRadera